hesitant aranta



depicted

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incoming
Nicomachean Ethics//Aristotle
Eudemian Ethics//Aristotle
Poetics//Aristotle
De Anima//Aristotle
Cause, Necessity and Blame//Richard Sorabji
The Fragility of Goodness//Martha C. Nussbaum
Essays on Aristotle's Ethics//Amelie Rorty (editor)
Aristotle's Theory of Action//David Charles
Aristotle on Moral Responsibility//Susan S. Meyer
The Fabric of Character//Nancy Sherman
Choosing Character//Jonathan Jacobs
Aristotle's Psychology//Daniel N. Robinson

Volta//Björk
Medùlla//Björk
Vespertine//Björk
Vespertine Live at the Royal Opera House//Björk

Carbon Monoxide//Marlboro Reds
caffeine in not so large ammounts

a whole lotta love

secondary bibliography

overt influences
straying

[...]
Wie ich mechanisch eine neue Zigarrette drehe und die braunen Stäubchen mit feinem Prickeln auf das weißgelbe Löschpapier der Schreibmappe niedertaumeln, will es mir unwarscheinlich werden, daß ich noch wache. Und wie die feuchtwarme Abendluft, die durch das offene Fenster neben mir hereingeht, die Rauchwölkchen so seltsam formt und aus dem Bereich der grünbeschirmten Lampe ins Mattschwarze trägt, steht es mir fest, daß ich schon träume.
Da wird's natürlich schon ganz arg; denn diese Meinung wirft der Phantasie die Zügel auf den Rücken. Hinter mir knackt heimlich neckend die Stuhllehne, daß es mir jäh wie hastiger Schauder durch alle Nerven fährt. Das stört mich ärgerlich in meinem tiefsinnigen Studium der Bizarren Rauchschriftzeichen, die im mich irren, und über die einen Leitfaden zu ferfassen ich bereits entschlossen war.
Aber nun ist die Ruhe zum Teufel. Tolle Bewegung in allen Sinnen. Fiebrisch, nervös, wahnsinnig. Jeder Laut keift. Und mit all dem verwirrt steigt Vergessenes auf. Einst dem Sehsinn Eingeprägtes, das sich seltsam erneut; mit dem Fühlen dazu von damals. [...] Vision. Proza-Skizze//Thomas Mann.


past utterances
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21.10.03

qualia having discussed for quite a long time the nature of the irreductabilityof intensional descriptions to extensional descriptions, i am lost ,for i find myself in no respectable position (philosophically speaking, of course) in such conflict; i understand very much of the argumentative process that leads to a conclusion i dislike, but i cannot deffend my own view of the matter. we are all very much screwed for having private lives led only for us to know, that may sound quite redundant, but i think it makes a little sense when one is exploring the many sides of rigorous thinking (.... bah, i think i will never get the hang of it), i would really hope someone could understand, or at least accept the existence of quali-tative experiences beyond the public eye. how can i explain what a good glass of wine tastes like? how can anyone deny that the particular taste of good wine exists even if i don't express it?.... don't you people feel anything?!!! i must say this didn't turn out to be what i expected, i was hoping i could articulate somewhat of a more coherent argument, but, as i said, i am lost because of my incapibility (i don't think that's written that way, but no matter....)for showing what is necessarilly un-show-able. that should teach me to evade philosophical matter in this space.