hesitant aranta



depicted

[foto de ºCHiViSº--flickr]

incoming
Nicomachean Ethics//Aristotle
Eudemian Ethics//Aristotle
Poetics//Aristotle
De Anima//Aristotle
Cause, Necessity and Blame//Richard Sorabji
The Fragility of Goodness//Martha C. Nussbaum
Essays on Aristotle's Ethics//Amelie Rorty (editor)
Aristotle's Theory of Action//David Charles
Aristotle on Moral Responsibility//Susan S. Meyer
The Fabric of Character//Nancy Sherman
Choosing Character//Jonathan Jacobs
Aristotle's Psychology//Daniel N. Robinson

Volta//Björk
Medùlla//Björk
Vespertine//Björk
Vespertine Live at the Royal Opera House//Björk

Carbon Monoxide//Marlboro Reds
caffeine in not so large ammounts

a whole lotta love

secondary bibliography

overt influences
straying

[...]
Wie ich mechanisch eine neue Zigarrette drehe und die braunen Stäubchen mit feinem Prickeln auf das weißgelbe Löschpapier der Schreibmappe niedertaumeln, will es mir unwarscheinlich werden, daß ich noch wache. Und wie die feuchtwarme Abendluft, die durch das offene Fenster neben mir hereingeht, die Rauchwölkchen so seltsam formt und aus dem Bereich der grünbeschirmten Lampe ins Mattschwarze trägt, steht es mir fest, daß ich schon träume.
Da wird's natürlich schon ganz arg; denn diese Meinung wirft der Phantasie die Zügel auf den Rücken. Hinter mir knackt heimlich neckend die Stuhllehne, daß es mir jäh wie hastiger Schauder durch alle Nerven fährt. Das stört mich ärgerlich in meinem tiefsinnigen Studium der Bizarren Rauchschriftzeichen, die im mich irren, und über die einen Leitfaden zu ferfassen ich bereits entschlossen war.
Aber nun ist die Ruhe zum Teufel. Tolle Bewegung in allen Sinnen. Fiebrisch, nervös, wahnsinnig. Jeder Laut keift. Und mit all dem verwirrt steigt Vergessenes auf. Einst dem Sehsinn Eingeprägtes, das sich seltsam erneut; mit dem Fühlen dazu von damals. [...] Vision. Proza-Skizze//Thomas Mann.


past utterances
08.03
09.03
10.03
11.03
12.03
01.04
02.04
03.04
04.04
05.04
06.04
07.04
08.04
10.04
11.04
12.04
01.05
02.05
03.05
04.05
05.05
06.05
07.05
08.05
09.05
10.05
11.05
01.06
02.06
04.06
05.06
06.06
07.06
10.06
11.06
12.06
01.07
02.07
03.07
04.07
05.07
06.07
07.07
08.07
09.07
10.07
11.07
12.07
01.08
05.08


8.3.04

cowai dakara
my hands cannot reach, cannot let go, my feet are not steadily grounded, my head is not willing to give energically the order for deployment of strength.__i am here, hanging, in much pain, but am willing to do nothing, as i do most of the time; i am here by will, by force of desire, by the inscrutable force of puerile yearning.__i can try, i can pretend i try, i can convince myself of trying, but, then again, trying amounts to nothing, or does it? no, not to much...
i am a coward, true... but not at all sad, or is it? probably so... probably so... the only comfort i can think of is that there is no such thing as coward-ness... but, there is, i know it by heart, i know all of the little wrinkles in the cloak of coward-ness, i've driven them all, i've walked them all, spoken them all, heard, seen and touched them all.__my life's experience is no more than the touch of coward threads of my own soul, mind, body and spirit -if there is no difference between them all, then forgive my introducing categorical mistakes-, no more than the contemplation of the fear behind my eyes, of the tremble of the world through them, of the abrasive touch of reality upon this frail creature, of this frightened thing i call me.
these hands, these feet, this head, these eyes.__we are all being hunted by what lies beneath them, by what is above them, by what is nothing more than these hands, these feet, this head and these eyes.