hesitant aranta



depicted

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incoming
Nicomachean Ethics//Aristotle
Eudemian Ethics//Aristotle
Poetics//Aristotle
De Anima//Aristotle
Cause, Necessity and Blame//Richard Sorabji
The Fragility of Goodness//Martha C. Nussbaum
Essays on Aristotle's Ethics//Amelie Rorty (editor)
Aristotle's Theory of Action//David Charles
Aristotle on Moral Responsibility//Susan S. Meyer
The Fabric of Character//Nancy Sherman
Choosing Character//Jonathan Jacobs
Aristotle's Psychology//Daniel N. Robinson

Volta//Björk
Medùlla//Björk
Vespertine//Björk
Vespertine Live at the Royal Opera House//Björk

Carbon Monoxide//Marlboro Reds
caffeine in not so large ammounts

a whole lotta love

secondary bibliography

overt influences
straying

[...]
Wie ich mechanisch eine neue Zigarrette drehe und die braunen Stäubchen mit feinem Prickeln auf das weißgelbe Löschpapier der Schreibmappe niedertaumeln, will es mir unwarscheinlich werden, daß ich noch wache. Und wie die feuchtwarme Abendluft, die durch das offene Fenster neben mir hereingeht, die Rauchwölkchen so seltsam formt und aus dem Bereich der grünbeschirmten Lampe ins Mattschwarze trägt, steht es mir fest, daß ich schon träume.
Da wird's natürlich schon ganz arg; denn diese Meinung wirft der Phantasie die Zügel auf den Rücken. Hinter mir knackt heimlich neckend die Stuhllehne, daß es mir jäh wie hastiger Schauder durch alle Nerven fährt. Das stört mich ärgerlich in meinem tiefsinnigen Studium der Bizarren Rauchschriftzeichen, die im mich irren, und über die einen Leitfaden zu ferfassen ich bereits entschlossen war.
Aber nun ist die Ruhe zum Teufel. Tolle Bewegung in allen Sinnen. Fiebrisch, nervös, wahnsinnig. Jeder Laut keift. Und mit all dem verwirrt steigt Vergessenes auf. Einst dem Sehsinn Eingeprägtes, das sich seltsam erneut; mit dem Fühlen dazu von damals. [...] Vision. Proza-Skizze//Thomas Mann.


past utterances
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9.7.04

:: motion ::
what is, exactly, the difference between living and not doing so? it seems i can no longer tell; the lack of criteria for making a clean division of what matters for being called "living" impossibilitates the exercise of predication. maybe what happens to the living is the same as what happens with butterflies and lilies and in some degree with heavy water, the living may never be allowed a proper designator. for now, after a couple of hard studied and enormously painful steps, i believe i can safely say i'm back at where i started: the realm of the un-dead.
though i know walking is by no means proof of life, motion, as it is now, means only the recognition of the deceiving nature of calm and silence; so you were right, solipsism could never be an answer, i am not one to sit silently -blinded, deaf and reticent to contact-::there is still much to do with this almost 'burnt out' fire.
aranta wa sekai ni shinaseraremashita, demo, itsuka ikitai
coming in through my ears::Fake Plastic Trees/Radiohead