hesitant aranta



depicted

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incoming
Nicomachean Ethics//Aristotle
Eudemian Ethics//Aristotle
Poetics//Aristotle
De Anima//Aristotle
Cause, Necessity and Blame//Richard Sorabji
The Fragility of Goodness//Martha C. Nussbaum
Essays on Aristotle's Ethics//Amelie Rorty (editor)
Aristotle's Theory of Action//David Charles
Aristotle on Moral Responsibility//Susan S. Meyer
The Fabric of Character//Nancy Sherman
Choosing Character//Jonathan Jacobs
Aristotle's Psychology//Daniel N. Robinson

Volta//Björk
Medùlla//Björk
Vespertine//Björk
Vespertine Live at the Royal Opera House//Björk

Carbon Monoxide//Marlboro Reds
caffeine in not so large ammounts

a whole lotta love

secondary bibliography

overt influences
straying

[...]
Wie ich mechanisch eine neue Zigarrette drehe und die braunen Stäubchen mit feinem Prickeln auf das weißgelbe Löschpapier der Schreibmappe niedertaumeln, will es mir unwarscheinlich werden, daß ich noch wache. Und wie die feuchtwarme Abendluft, die durch das offene Fenster neben mir hereingeht, die Rauchwölkchen so seltsam formt und aus dem Bereich der grünbeschirmten Lampe ins Mattschwarze trägt, steht es mir fest, daß ich schon träume.
Da wird's natürlich schon ganz arg; denn diese Meinung wirft der Phantasie die Zügel auf den Rücken. Hinter mir knackt heimlich neckend die Stuhllehne, daß es mir jäh wie hastiger Schauder durch alle Nerven fährt. Das stört mich ärgerlich in meinem tiefsinnigen Studium der Bizarren Rauchschriftzeichen, die im mich irren, und über die einen Leitfaden zu ferfassen ich bereits entschlossen war.
Aber nun ist die Ruhe zum Teufel. Tolle Bewegung in allen Sinnen. Fiebrisch, nervös, wahnsinnig. Jeder Laut keift. Und mit all dem verwirrt steigt Vergessenes auf. Einst dem Sehsinn Eingeprägtes, das sich seltsam erneut; mit dem Fühlen dazu von damals. [...] Vision. Proza-Skizze//Thomas Mann.


past utterances
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26.3.07

:: alcibiades ::

what then, socrates, am i to do with myself?_i don't want to be a ruler, i don't want to be a leader._my wishes for my own self are far more humble than those you set out for the 'good' and the 'temperate' to follow._and while you say that learning is like seeing, but then again not quite seeing, my mind stumbles from one thing to another and drifts from the safe path of understanding._how am i to know the difference between what belongs to what belongs to me, what belongs to me and this me when you say nothing much about what this 'looking' is about?_how am i to start searching if i know not what i should search for?_and i think maybe it's not my soul i should dig into, but rather into these hands and what comes from them, maybe into these ears and what comes through them, into these green watery eyes and the piercing light that blinds them and at the same time makes them work to their virtue; maybe i have no access to what my soul may be other than through these things you tell me i should not care for, i should renounce to._what then, socrates, what have i to aspire to, when you've left me on the side of the wretched?_ i am tied to my body and my sight and the product of my hands and i will not believe that it is precisely that what makes my sorrows rise to the surface._i will not accept that the controlled tremor of my fingers is what makes me be mistaken and not the strange ways in which i lose myself in thoughts of that which i do not see._and if your god, socrates, tells you that i'm no more than a slave to this wretchedness you so despise, then i ask you, what am i to do with myself?

coming in through my ears:: Twentysomething//Jaimie Cullum